Ubezpieczenie OC taniej nawet o 40%.
Sprawdź swoją cenę w 5 minut.
Regeneracja sprzęgła, czy też innych części samochodowych, np. koła dwumasowego jest popularnym sposobem na renowację auta. Poprawa jakości regeneracji daje często lepsze efekty od zastosowania nowych części zamiennych.
Regeneracja – na czym polega?
Regeneracja to krótko mówiąc wymiana zużytych elementów podzespołów na nowe lub przywrócenie im właściwości pierwotnych. Poprzez proces regeneracji naprawianej części zostają jej przywrócone właściwości części nowej.
Regeneracja sprzęgieł – kiedy to robić?
Sprzęgło najczęściej regeneruje się, gdy na skutek zużycia elementów ciernych traci ono zdolność do przenoszenia momentu obrotowego i ślizga się. Będzie to najbardziej zauważalne podczas przyspieszania na wysokich biegach – po dodaniu gazu obroty silnika wzrosną, ale samochód nie będzie się rozpędzał.
Kiedy sprzęgło nie nadaje się do regeneracji?
Bywają przypadki, że regeneracja skrajnie zużytego lub uszkodzonego mechanicznie sprzęgła będzie niemożliwa lub nieopłacalna. Sprzęgło nie może mieć:
- pęknięć tarczy nośnej elementów ciernych,
- uszkodzeń piasty tarczy,
- nadmiernie wytartej sprężyny talerzowej docisku,
- pęknięć docisku sprzęgła.
Regeneracja sprzęgieł – jak przebiega?
Sprzęgło, które ma być poddane regeneracji jest dokładnie oceniane pod względem możliwości naprawy. Po rozmontowaniu sprzęgła poszczególne jego elementy zostają sprawdzone, tak aby określić, co można i należy wymienić.
Najczęściej regeneracja skupia się na wymianie zużytych elementów ciernych na takie, których materiał w założeniu powinien posiadać te same właściwość co oryginał.
Ile kosztuje regeneracja sprzęgła?
Gdy regeneracja polega jedynie na wymianie okładziny ciernej tarczy sprzęgła, a pozostałe elementy zostaną jedynie skontrolowane, koszt regeneracji wyniesie około 200 zł. Oczywiście ceny będą się wahać w zależności od zakresu prac oraz osiągów samochodu.
Regeneracja dwumasy – ile kosztuje i co obejmuje?
Coraz częściej naprawa sprzęgła łączy się z wymianą dwumasowego koła zamachowego (DKZ). Ceny nowego zaczynają się od 1000 zł, z kolei ich regeneracja może kosztować nawet dwa razy mniej.
Najczęściej w regenerowanym DKZ wymienia się łożyska i sprężyny łukowe. Proces ten jest jednak o wiele bardziej skomplikowany od naprawy sprzęgła i należy dobrze rozważyć decyzję o regeneracji DKZ.
Regeneracja – czy warto?
Zawsze należy ocenić opłacalność regeneracji w porównaniu z zakupem nowej części zamiennej. Trzeba również wybierać zakłady o sprawdzonej renomie, które nie boją się udzielić pisemnej gwarancji na swoje usługi.
Ubezpieczenie OC taniej nawet o 40%.
Sprawdź swoją cenę w 5 minut.