Zamów bezpłatną rozmowę z naszym konsultantem lub przejdź do kalkulatora i wybierz oferty dla siebie!
Według badań przeprowadzonych przez KPMG letni wypoczynek w tym roku zaplanowało 15,5 miliona dorosłych, a aż 5 milionów turystów opowiadało się za wypoczynkiem za granicą. Część z nich zamierzało wyjechać na wczasy na zakończenie sezonu turystycznego, czyli właśnie teraz - we wrześniu. Ze względu na wysokie koszty zagranicznych wyjazdów, a także na niepokoje polityczne w lubianych przez turystów krajach, warto do takiego wyjazdu rzetelnie się przygotować. Przed podróżą powinniśmy sprawdzić, czy wybrane przez nas miejsce wypoczynku jest bezpieczne, a także upewnić się co do biura turystycznego, z którego usług będziemy korzystać. W sezonie letnim 2015 upadłość ogłosiły dwa biura: Intertour i Alfa Star.
Raporty na temat biura podróży
Sytuację finansową każdego biura podróży można sprawdzić w Raporcie o Przedsiębiorcy z BIG InfoMonitor. Pobranie raportu nie wymaga zgody kontrolowanej firmy ani umowy z BIG InfoMonitor, wystarczy znać NIP danej firmy. Za sprawdzenie biura podróży w Rejestrze Dłużników musimy zapłacić 30 zł, jednak warto ponieść ten koszt. Taka kontrola pozwoli nam upewnić się, czy wybranemu przez nas touroperatorowi nie grozi upadłość.
Raport o interesującym nas biurze podróży możemy pobrać na stronie www.big.pl i złożyć osobiście w Punkcie Obsługi Klienta BIG InfoMonitor w Warszawie przy ul. Postępu 17A lub listownie.
Bezpieczny cel podróży
Przed zaplanowanym wyjazdem upewnijmy się, że miejsce, do którego się wybieramy, jest bezpieczne według Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Informacje takie znajdziemy na stronie internetowej MSZ: http://www.msz.gov.pl/pl/informacje_konsularne/ostrzezenia/ostrzezenia_dla_podrozujacych
Sprawdź wpis
Legalnie działające biuro podróży powinno być wpisane do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych (CEOTiPT) prowadzonej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Urzędy Marszałkowskie i tam także możemy szukać informacji na temat touropratora.
Przysługuje ci reklamacja
Pamiętajmy, iż po powrocie z wakacji spędzonych razem z biurem podróży mamy 30 dni na złożenie ewentualnej reklamacji. Jest to bardzo ważne - zwłaszcza w sytuacji, gdy biuro podróży nie wywiązało się z umowy. Reklamować możemy wszystko to, co było ustalane jako stała część organizowanej przez firmę turystyczną imprezy.
Zamów bezpłatną rozmowę z naszym konsultantem lub przejdź do kalkulatora i wybierz oferty dla siebie!